Nakajima Ki-84 Hayate to samolot który był produkowany w dwóch podstawowych wersjach Ko i Otsu, różniących się zewnętrznie jedynie drobnymi detalami. Pozwoliło to Maćkowi „Wronie” Wrońskiemu na zaprojektowanie modelu o dużej liczbie detali, pozwalającego na łatwe zbudowanie „z pudła” obu wersji, przy stosunkowo niewielkiej komplikacji wypraski.

W modelu znajdziesz:

  • Bogato wyposażone wnętrze kabiny
  • Dwa alternatywne elementy góry kadłuba umożliwiające łatwe wykonanie osłony kabiny jako zamkniętej i otwartej –pozwoliło to jednocześnie na uzyskanie ładnych detali przed kabiną dzięki nakładaniu części od góry
  • W pełni odtworzona miniatura silnika w układzie podwójnej gwiazdy, z fototrawionymi przewodami
  • Wlot powietrza nad silnikiem ma odpowiednią głębię
  • Rury wydechowe wykonane jako oddzielny, przestrzenny element
  • Dwie alternatywne chłodnice oleju: mniejsza (wczesna) dla wczesnych samolotów wersji Ko i większa (późna) dla późniejszych maszyn Ko i wszystkich Otsu.
  • Starannie oddany kształt śmigła (bonus: śmigiełko się kręci!)
  • Pełną trójwymiarową wnękę podwozia z detalami i odpowiednią głębią, wewnętrzne klapy podwozia oddane z mechanizmem zamykania
  • Zdetalowane kółko ogonowe z detalami klapek
  • Na sterach i lotkach delikatna ale wyraźna imitacja ugięcia płótna
  • Uzbrojenie strzeleckie – minimalne różnice pomiędzy wersjami w otworach na boku kadłuba – podebranie od strony wewnętrznej części kadłuba do łatwego wykonania alternatywnych otworów
  • Trzy najważniejsze warianty podwieszeń – dwa zbiorniki paliwa, dwie małe bomby 100 kg, jedna duża bomba 250 kg ze zbiornikiem na drugim skrzydle (także dla wersji kamikaze) – na starannie zdetalowanych zaczepach.

Nowy model Arma Hobby – Ki-84 Hayate

Wszystko co chcecie wiedzieć o Mustangu z Arma Hobby i nie boicie się pytać

F4F Wildcat i FM-2 – różnice i cechy charakterystyczne

Zobacz jeszcze:

Zmienne dzieje samolotu P-51C Mustang „Evalina”

Nowy Wildcat z Arma Hobby – wnętrze kadłuba

This post is also available in: enEnglish