Z przyjemnością przedstawiamy warianty malowania i oznakowania z modelu P-39Q Airacobra w skali 1/48 numer katalogowy #40010. Do pierwszego modelu wybraliśmy samoloty z trzech różnych frontów, pełniące innego rodzaju misje. Zobacz jak mogą się wyróżniać nasze Airacobry!
1. P-39Q-1 Airacobra, 46. Dywizjon Myśliwski, 15. Grupa Myśliwska, Makin, Wyspy Gilberta, koniec 1943 r.
Głównym frontem, na którym USAAF zastosowały P-39 Airacobra we wczesnym etapie wojny, był Pacyfik. Samoloty te dotarły tam jeszcze przed wybuchem działań wojennych i dobrze spełniły swą role w obronie wysuniętych rubieży alianckich. Pierwsza Airacobra z zestawu została pomalowana w niezwykłym piaskowym kolorze i stacjonowała na odległym atolu na Pacyfiku. Historia tego samolotu i jego interesującego malowania została szczegółowo opisana przez Jarka Jaworskiego. Jego artykuł stara się rozwikłać tajemnice jego unikalnego schematu malowania i odpowiada na pytanie „Gdzie dokładnie jest Makin?”.
Aby zgłębić jego historię, przeczytaj #Armastory:
2. P-39Q-10 Airacobra, 363. Dywizjon Myśliwski, 357. Grupa Myśliwska, pilot por. Clarence “BUD” Anderson, Oroville, Kalifornia, październik 1943 r.
Samolot „Buda” Andersona w bazie Oroville w Kaliforni i w bazie Caspar w Wyomnig jesienią 1943.
Ważną rola P-39 Airacobrą było szkolenie pilotów na terenie Stanów Zjednoczonych. Przedstawiony w zestawie samolot „Old Crow”wziął udział w szkoleniu trzykrotnego asa por. Clarence’a „BUD” Andersona, który konsekwentnie nazywał swoje samoloty od marki Kentucky Straight Bourbon. W lecie stacjonował on w Santa Rosa w Kalifornii, skąd blisko było do mostu Golden Gate w San Francisco. Następnie dywizjon przeniósł się do Oroville w tym samym stanie. Wszędzie towarzyszył „BUDowi” kremowy Ford Convertible z 1939 roku widoczny na serii zdjęć tego samolotu. W październiku jednostka przeniosła się do Caspar w Wyoming, skąd w listopadzie 1943 roku wyruszyła do Europy walczyć na Mustangach. Samolot wyraźnie ma gwiazdy z czerwoną obwódka (jak kolor nosa samolotów w 363 dywizjonie) i jest zadbany, widać zmiany w kołach i zdemontowane zasobniki z km 12,7 mm spod skrzydeł.
Dowiedz się więcej o „Old Crow” Andersona i jego dokonaniach w #Armastory autorstwa Jima Roedera, historyka 357. Grupy Myśliwskiej:
3. P-39Q-15 Airacobra, 68. GIAP, 5. GIAD, zima 1944-45 r.
Lotnictwo Sił Powietrznych ZSRR używało blisko połowy wyprodukowanych Airacobr. Pozbawione drugiego stopnia sprężania myśliwce P-39 nie nadawały się do lotów eskortowych na dużej wysokości. Dlatego nie zostały wysłane przez USAAF do walki z Luftwaffe nad Niemcami. Doskonale natomiast sprawiły się jako myśliwiec wsparcia na małej wysokości Frontu Wschodniego. Ten egzemplarz charakteryzuje się prostymi, ale wyrazistymi elementami kolorystycznymi, i był pilotowany przez nieznanych pilotów sowieckich w drodze do Berlina.
Przedsprzedaż i specjalne oferty
Model P-39Q Airacobra w skali 1/48 jest dostępny w przedsprzedaży do końca czerwca 2024 roku. Z okazji premiery przygotowaliśmy dla Ciebie kilka promocyjnych pakietów:
- Standardowy zestaw: Teraz z rabatem 10% oraz bezpłatnym plikiem 3D do druku akcesoriów do kabiny.
- Pakiety promocyjne: Kup 2, 3 lub 4 zestawy w obniżonych cenach, każdy z bezpłatnym plikiem 3D.
- Dodatkowe pliki 3D: Kup dedykowane akcesoria 3D do modelu P-39Q Airacobra w atrakcyjnych cenach.
Nie przegap okazji, aby dodać ten historycznie bogaty i szczegółowy model do swojej kolekcji. Zamów teraz i skorzystaj z tych ograniczonych czasowo ofert, zanim wygasną.
- Szukasz modelu P-39Q Airacobra w skali 1/48 lub 1/72? Odwiedź nasz sklep i wybierz swój ulubiony wariant, albo dwa.
This post is also available in: English