Dzisiaj prezentujemy instrukcję do P.11c w skali 1/48. Została ona wydrukowana w dużym formacie A4. Zobacz wszystkie strony i zadaj pytanie w komentarzach.
Mogą Cię zainteresować:
Modelarz, który ma szczęście pracować w swoim hobby. Na co dzień osoba szara i niepozorna. Ożywia się dyskutując o modelarstwie, teoriach spiskowych, Wielkim Księstwie Litewskim i marketingu internetowym. Współwłaściciel Arma Hobby. Skleja figurki, samoloty i broń pancerną, głównie polonika i lotnictwo morskie.
This post is also available in: English
Ładna instrukcja.
Ale…tak na szybko co zauważyłem
1- brak informacji dla schematu 3 (łaciatego) o wycięciu od góry w osłonie silnika (osłona jak w P11a), należało by to zasugerować w instrukcji montażu lub przy schemacie malowania. Widać do doskonale na zdjęciach ww. samolotu.
2- stery i stateczniki w jednym kawałku-Miejmy tylko nadzieję że będą odpowiednio cienkie, bo nie będzie możliwości korekty ich grubości przez modelarza
3- skrzydło nieprzygotowane do wyboru wersji późnej-wczesnej. Zmieniało się położenie m.in.zaczepu wyrzutnika bombowego na dolnej pow. płatów -wczesne wersje miały o 2 wręgi bliżej kadłuba
Pozdr.
Krzysiek
Dziękuje za komentarz.
1 – tak, nie ma, a powinno być zaznaczone; zdjęcia można znaleźć tutaj.
2 – w jednym kawałku będą dobre, już w 1/72 były cienkie.
3 – no nie, właśnie skrzydło jest dobrze przygotowane – wyrzutniki bombowe są tylko na blaszce, którą można umieścić zależnie od wersji. Warianty oznakowanie z tego modelu miały wszystkie wyrzutniki tak samo. Pozostałe modele P.11c w dużej skali nie dają tej możliwości.
Temat położenia wyrzutników był już poruszany przy okazji modelu 1/72, np. samolot kpt. Laskowskiego miał je asymetrycznie: link.
ad-1- errata ???
ad-2- trzymam za słowo,
ad-3 .Jeśli to kwestia tylko naklejenia blaszki fototrawionej to jest OK 🙂