Wojtek Figurski pokusił się o konwersję modelu P.7a z Arma Hobby do PZL P.11a. Pierwsza wersja słynnej jedenastki była praktyczne innym samolotem niż P.11c. Wolnonośny kadłub siódemki otrzymał nowy silnik  od P.11c. Konwersja wyszła wspaniale, zobacz zdjęcia i skomentuj pod artykułem!

Podczas budowy PZL P.7a stwierdziłem, że model ten jest rewelacyjną bazą przy niewielkim nakładzie prac do budowy PZL P.11a czy P.11b. Wybrałem P.11a.

Wymagane zmiany polegały na:

  • poszerzeniu steru kierunku
  • zmianie obrysu końcówek płata
  • zwężeniu płata w miejscu mocowania z kadłubem
  • podwyższeniu przedniej części kabiny pod wiatrochronem i wycięciu w niej okienek bocznych dorobionych za pomocą specyfiku HUMBROLA „CLERAFIX”
  • doklejeniu listew biegnących wzdłuż kadłuba
  • dorobienie pojemników na łuski oraz  fotokarabinu

P.11a z Arma Hobby

Po zakończeniu prac wykonywanych równolegle z budową P.7a pozostało cierpliwie poczekać na zapowiedziany PZL P.11c, z którego postanowiłem przeszczepić cały zespół napędowy wraz z przednią częścią kadłuba.   Dostosowanie wspomnianego zespołu napędowego  ograniczyłem do zmniejszenia średnicy śmigła i dodaniu wcięcia w górnej części pierścienia osłony silnika.  Do całości doszło jeszcze kilka elementów PARTA jak zbiornik paliwa i uzupełnienia w kabinie.

Skrzydło P.11a z Arma Hobby

Pozostało  już tylko coś co w moim przypadku zawsze sprawia największy problem, czyli wybranie malowania. Padło na maszynę znaną z kilku przedwojennych fotografii a należącą do 112 Eskadry.  Malowanie zostało wykonane  HUMBROLEM 127 oraz TAMIYA XF64. Kalki to jeden z zestawów P.11c TECHMODU. Po wyschnięciu kalek lekko zapuściłem łączenia blach, odrapałem srebrną kredką i okopciłem przy kolektorach za pomocą aerografu. Finałowo całość została pryśnięta lekko SIDOLUXEM dla uzyskania satynowej powierzchni.

Mogą Cię zainteresować:

PZL P.7a i P.11c – galeria Grzegorz Szymanowski

This post is also available in: enEnglish