Wojtek Figurski pokusił się o konwersję modelu P.7a z Arma Hobby do PZL P.11a. Pierwsza wersja słynnej jedenastki była praktyczne innym samolotem niż P.11c. Wolnonośny kadłub siódemki otrzymał nowy silnik od P.11c. Konwersja wyszła wspaniale, zobacz zdjęcia i skomentuj pod artykułem!
Podczas budowy PZL P.7a stwierdziłem, że model ten jest rewelacyjną bazą przy niewielkim nakładzie prac do budowy PZL P.11a czy P.11b. Wybrałem P.11a.
Wymagane zmiany polegały na:
- poszerzeniu steru kierunku
- zmianie obrysu końcówek płata
- zwężeniu płata w miejscu mocowania z kadłubem
- podwyższeniu przedniej części kabiny pod wiatrochronem i wycięciu w niej okienek bocznych dorobionych za pomocą specyfiku HUMBROLA „CLERAFIX”
- doklejeniu listew biegnących wzdłuż kadłuba
- dorobienie pojemników na łuski oraz fotokarabinu
Po zakończeniu prac wykonywanych równolegle z budową P.7a pozostało cierpliwie poczekać na zapowiedziany PZL P.11c, z którego postanowiłem przeszczepić cały zespół napędowy wraz z przednią częścią kadłuba. Dostosowanie wspomnianego zespołu napędowego ograniczyłem do zmniejszenia średnicy śmigła i dodaniu wcięcia w górnej części pierścienia osłony silnika. Do całości doszło jeszcze kilka elementów PARTA jak zbiornik paliwa i uzupełnienia w kabinie.
Pozostało już tylko coś co w moim przypadku zawsze sprawia największy problem, czyli wybranie malowania. Padło na maszynę znaną z kilku przedwojennych fotografii a należącą do 112 Eskadry. Malowanie zostało wykonane HUMBROLEM 127 oraz TAMIYA XF64. Kalki to jeden z zestawów P.11c TECHMODU. Po wyschnięciu kalek lekko zapuściłem łączenia blach, odrapałem srebrną kredką i okopciłem przy kolektorach za pomocą aerografu. Finałowo całość została pryśnięta lekko SIDOLUXEM dla uzyskania satynowej powierzchni.
Mogą Cię zainteresować:
- Artykuły o PZL P.7a
- Artykuły o PZL P.11c
- Modele P.7a i P.11c oraz kalkomanie Techmod i inne akcesoria w sklepie Arma Hobby
This post is also available in: English