„Przeciwpancerny” Hurricane Mk.IID zwany „otwieraczem do konserw” używany był na trzech głównych teatrach operacyjnych: w pustynnej Afryce Północnej, zachmurzonej i mglistej Anglii oraz tropikalnej Birmie. Dzięki temu jego model mogliśmy zaopatrzyć w różnorodne i niebanalne malowania.

Mimo że wszystkie z prezentowanych samolotów należały do brytyjskiego RAF, ich kamuflaże, a nawet oznaczenia przynależności państwowej („rondle”) mocno się różnią. Zapraszamy do zapoznania się z bokorysami „przeciwpancernych” Hurricanów Mk. IID z najnowszego zestawu Arma Hobby!


BP158/JV-I, 6. Dywizjon RAF, lotniska Shandur i L.G. 89, Egipt, jesień 1942

KX229/H „Cheeta”, 20. Dywizjon RAF, lotnisko Nidania, Birma, luty 1944

HW721/BR-J, 184. Dywizjon RAF, lotnisko Colerne, Anglia, wiosna 1943. Pilot S/Ldr Jack Rose.  Samolot ufundowany przez Woolwich Aircraft Fund


KW704/R „Christine”, 6. Dywizjon RAF, lotnisko Gabes, Tunezja, kwiecień 1943. Pilot F/O A.H.M. Clarke


HW874/X, 20 Dywizjon RAF, lotnisko Monywa, Birma, wiosna 1945

Zobacz także:

Recenzje modelu Hurricane Mk IIc z Arma Hobby

Joël Izard buduje Hurricane IIc – artykuł krok po kroku

+ posts

Modelarz, syn i ojciec modelarza. Uwielbia grzebanie się w dokumentacji i analizowanie starych zdjęć. Skleja samoloty, okręty i pojazdy, im starsze, tym lepiej. Ma słabość do sprzętu polskiego, ale nie gardzi RAF-em, FAA i lotnictwem Wielkiej Wojny. Z wykształcenia dziennikarz.

This post is also available in: English