Każdy projekt modelu ma swoje tajemnice, detale na które warto zwrócić uwagę. Pozwólcie, że przedstawię wam w kilku punktach, moje sugestie dotyczące budowy P-51B Mustang™ z Arma Hobby. Sam złożyłem, już kilka sztuk, w tym prawie gotowy mam już drugi model w pełni pomalowany.

 

W instrukcji w pierwszym etapie jest źle zaznaczony punkt mocowania części nr B9, otwory na tą część są bardziej z tyłu.

Kolorowe zdjęcia z budowy modelu pomogą zrozumieć, gdzie powinny być zastosowane odpowiednie kolory farb.

Sposobów na pomalowanie wnęki podwozia może być wiele, mój przedstawiam poniżej.

Najpierw całość maluję srebrną farbą celulozową (Gunze C lub Hataka C). Potem maskuję paskami taśmy maskującej wszystko poza żebrami, które powinny być w kolorze Zinc Chromate. Na tym etapie też korzystam z farb celulozowych (Gunze C). Po zdjęciu masek, maluję tym samym kolorem wzmocnienia idące prostopadle do żeber. Jednak używam pewnej sztuczki. Maluje je pędzelkiem farbą akrylową. Po wyschnięciu można wyrównać krawędzie, zdrapując nadmiar zaostrzoną wykałaczką.

Małe kalkomanie do wnętrza najłatwiej przenosić z kartoniku na model za pomocą ostrej pęsety.

Łatwy sposób na zaszpachlowanie tzw. wciągu (jamki skurczowej) w jednym z pudełek radio jest wypełnienie go szpachlówką dwuskładnikową/ poxipolem lub zwykłą szpachlówką. Warto wcześniej wymaskować taśmą maskującą tak żeby widoczny był tylko wierzch jednego pudełka.

Ważne jest dokładne usunięcie szwu łączenia połówek formy w częściach kadłuba B01, B02, chodzi o fragmenty pod owiewką i osłoną kabiny T01, T04. Warto też spasować te części jeszcze przed sklejeniem połówek kadłuba. Dodatkowo trzeba przypilnować żeby tablica przyrządów ze swoją górną częścią (B06 i B07) weszły odpowiednio głęboko. Przy zbyt płytkim montażu będą one wypychały owiewkę T01 w górą i trudno będzie uzyskać ciągłość bryły przed kabiną. To samo dotyczy powierzchni na połówkach kadłuba pod statecznikiem pionowym

Warto przed sklejeniem delikatnie zeszlifować górną krawędź obu połówek kadłuba przed kabiną. Dzięki temu po sklejeniu będziemy mieli linię podziału maski silnika na górnej osi samolotu

Zwróć uwagę na kierunek montażu zewnętrznych pokryw podwozia, łatwo zamienić te części stronami.

Pamiętaj, że w osłonach Malcolm Hood, tylko dolna krawędź była wykonana z metalu. Z przodu i z tyłu owiewki nie było metalowej ramki. Część metalowa pozostawała w kolorze metalu lub malowano ją kolorze kamuflażu.

Tyle uwag na dziś. Pracuję teraz nad srebrnym Mustangiem™ Evalina. Zbliżam się do finału, więc oczekujcie niedługo galerii.

Zobacz jeszcze:

 

  • Modele P-51 B/C Mustang™ w sklepie Arma Hobby link

P-51 B/C Mustang™ Expert Set – pierwszy sklejony model

Wszystko co chcecie wiedzieć o Mustangu z Arma Hobby i nie boicie się pytać

Zmienne dzieje samolotu P-51C Mustang „Evalina”

Website | + posts

Filantrop, mąż stanu i mecenas sztuki. Robi wszystko, aby polskie modelarstwo rozwijało się jak najszybciej. Współtwórca marki Arma Hobby. Zaprojektował modele: TS-11 Iskra, PZL P.7a, Fokker E.V, PZL P.11c, Hawker Hurricane, Jak-1b,FM-2 Wildcat, P-51 B/C Mustang i 1/48 Hurricane.

This post is also available in: English