Z wielką przyjemnością prezentujemy dzisiaj ramki plastikowe modelu Hurricane Mk I w skali 1/72. Zobacz zdjęcia i poznaj datę premiery modelu.
Model wszedł już do sprzedaży w sklepie Arma Hobby. Wysyłka zamówień rozpoczyna się od 10 grudnia 2018. Zamówione modele powinny dotrzeć do rąk modelarzy przed Świętami.
Kup model Hurricane Mk I link
This post is also available in: English
Już czekam na kuriera 🙂 3x
Może mi ktoś wyjaśnić osobliwy kształt ruchomej owiewki kokpitu? Dolne jej krawędzie powinny być chyba równoległe, prawda? A ewidentnie nie są.
Dziękuję za pytanie. Cechą charakterystyczną Hurricane była elastyczna, odsuwana część osłony kabiny, nie pokazana chyba jeszcze w żadnym modelu. Poruszała się po trasie w kształcie wygiętego łuku. W modelu są dwie owiewki, jedna w pozycji zamkniętej a druga w otwartej. Ich krawędzie odpowiadają miejscu na trasie odsuwania owiewki.
Poniżej zdjęcie poglądowe (fot Grzegorz Mazurowski, podczas kręcenia filmu „Dywizjon 303”):
https://armahobbynews.pl/wp-content/uploads/kabina-hurricane-web.jpg
Nie pokazana w żadnym modelu. W modelu ArmaHobby… też nie. W modelu ArmaHobby po prostu są dwa skosy, w dodatku zbieżność pasowałaby raczej do skali 1:48. W rzeczystości był to raczej odcinek łuku przechodzący w linię prostą.
Akurat zbieżność jest jednakowa w każdej skali, bo wszystkie wymiary skalują się jednakowo…
Bredzisz kolego. Wydawało Ci się, że znalazłeś dziurę w całym – jednak okazało się, że nie ,i teraz nie potrafisz się przyznać do błędu.
Panie Jostein kąt np 45 st. to zawsze kąt 45 st niezależnie od skali 1:1 czy 1;144 czy każdej innej. Tak więc zbieżność o której Pan pisze jest jednak bardzo dobrym pomysłem. Gratulacje dla ARMA
Dla rozwiania wątpliwości zamieszczam wycinek planów fabrycznych Hurricane. Wg tych planów Marcin zaprojektował model. Po lewej stronie cienka seledynowa linia pomaga prześledzić skos krawędzi kabiny.
Jak rozumiem dyskusja przeszła już przez etap, że jest „źle bo w oryginale nie było skosu” do etapu „był skos, tyle że nie taki”.
https://armahobbynews.pl/wp-content/uploads/plany-fabryczne-hurricane-web-1.jpg
[IMG[/IMG]
Wygląda na to, że wszystko wyszło jak należy, albo i lepiej!
Oszklenie to jakby nie bardzo wyszło.
Oceniam pod kątem jakości – merytorycznie się nie znam.
Złe odwzorowanie osłony kabiny nie jest chyba wyznacznikiem wysokiej jakości? C
Jak widać to tylko spekulacje. Tak trudno przyznać, że wypraski wyglądają naprawdę obiecująco?
Witam, Wypraski wyglądają rewelacyjnie. Podoba mi się. Trzymałem mocno kciuki aby były bez skaz i ze zdjęć wygląda bardzo pozytywnie 🙂 Pozostaje czekać aby po 10.12. własnymi rękoma i oczyma to ocenić. Pozdrawiam
Panie Dariuszu, a na jakich zdjęciach i planach widoczne są nierównoległe krawędzie dolne ruchomej części osłony kabiny? Jak niby takie coś miałoby istnieć i funkcjonować w naturze? Istniał tam lekki łuk, ale nie na całej długości szyny. A i różnica „rozstawu” nie była tak duża, jak to przedstawiono.
Jest zdjęcie które może pomóc zweryfikować dylemat oszklenia i paru innych szczegółów w modelu
Wprawdzie zdjęcia nie zrobiono w idealnej pozycji względem Huragana, ale wciąż widzę nie linię prostą, ale łagodny łuk, a trzeci „panel” owiewki jest albo w linii ostatniego odcinka szyny, albo tak nieznacznie od niej odchylony, że w skali 1:72 nie ma to żadnego znaczenia. Nadal też sądzę, że różnica „rozstawu” krawędzi owiewki na obu jej krańcach jest około dwóch razy mniejsza, niż przedstawiła to ArmaHobby. Tak naprawdę, gdyby zrobić ten element tak, jak zrobił to Airfix w swoim zestawie, wyglądałoby to być może nawet lepiej.
Szanowny Panie, skala głupot, które Pan wypisuje, po prostu powala… W dokumentacji technicznej (być może niewystarczającej dla Pana), której jestem posiadaczem (rysunki fabryczne oryginalne), jak byk jest wyraźny łuk. Muszę Pana zmartwić, ponieważ łuk jest i wyraźny i ma dużą cięciwę. Oczywiście może Pan nadal uparcie twierdzić swoje, jednak nie zmienia to faktu, że cytując klasyka „ziemia nadal się kręci”
Z poważaniem: arch Maciej Noszczak